Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Φωτογραφία της ημέρας #10


Το ιδεολογικο ζουμι του παρακατω κειμενου δεν θα περιοριστει μονο στα στενα αυτοκινητιστικα δεδομενα ωστε να μπορει και καμια κοπελα να το απολαυσει υπευθυνα, εγω απλα θα φερω κυριως αυτοκινητιστικου περιεχομενου παραδειγματα γιατι θα με διευκολυνει και θα κεντρισει το ενδιαφερον μιας μεγαλυτερης μεριδας του αναγνωστικου κοινου μου. (Για σας τα κανω ολα ρε ατσαλια ...) Αλλα θα φροντισω και για τις κυριες φυσικα ;)

Μαιμουδες, πολλες μαιμουδες ρε παιδια, τις συνανταμε καθημερινα γυρω μας σε γυαλια, τσαντες, ρουχα, οποιουδηποτε ειδους προιοντα τα οποια μπορει να εχουμε στην κατοχη μας και να μην ξερουμε καν οτι ειναι μαιμουδες. Δεν πρεπει να υπαρχει χειροτερο συναισθημα απ'το να εχεις σκασει ενα διολου ευκαταφρονητο ποσο για να παρεις ενα κομματι πλαστικο και να σου μπουν ψυλλοι στα αυτια οτι μπορει και να ειναι πιστο αντιγραφο του αυθεντικου. Για τις κυριες, φανταστειτε δηλαδη να μαζευετε τα λεφτα εναν χρονο και τωρα που πλησιαζει καλοκαιρακι να εχετε μαζεψει το απαραιτητο ποσο. Κανετε λοιπον την καταθεση στον λογαριασμο, για να αγορασετε αυτη την Hermes Birkin που βλεπατε τοσο καιρο σε ενα διαδικτυακο μαγαζι. Ερχεται λοιπον, ολα καλα τραλαλα τραλαλο, την φορατε απο δω την φορατε απο κει, εχετε πει σε ολον τον κοσμο οτι ειναι αυθεντικη. Οταν ομως για κακη σας τυχη χαλασε ενα λουρακι, την πηγατε στον επισημο αντιπροσωπο Σταδιου και Βουκουρεστιου γωνια ο οποιος αρνηθηκε να την επισκευασει μιας και οπως ισχυριστηκε το προιον δεν ειναι αυθεντικο. Φανταστειτε καταστροφη, τι θα λεγατε τωρα στις κολλητες ; Με τι μουτρα θα περναγατε απ'την "πλατεια" ; Πολυ βρωμικες σκεψεις μπορουν να περασουν απ'το μυαλο ενος ανθρωπου που εχει συνειδητοποιησει οτι κατι το οποιο το ειχε για δεδομενο δεν ειναι ακριβως ετσι … Αρκετα ομως με τις κυριες, επιστρεφω στο θεμα !

Μπορω με βεβαιοτητα να πω οτι το ποσο των νεων προιοντων που παραγονται, ειναι πλεον πολυ μικροτερο απ'οτι ηταν 6+ χρονια πριν μονο λογω τον απομιμησεων. Ακομα και στις (λιγες) περιπτωσεις Ιαπωνικων κυριως εταιρειων που αγνοουν ολες τις "απειλες" των knockoff εταιρειων και παραγουν κατι νεο, τα knockoff βγαινουν μεσα σε μερικους μονο μηνες και ακαριαια σκοτωνουν την ευκαιρια της εταιρειας να αποσβεσει τις επενδυσεις της σε research & developement εστω … Οι περισσοτεροι ανθρωποι δεν συνειδητοποιουν οτι η σχεδιαση π.χ. ενος προφυλλακτηρα της Voltex κοστιζει περι τα 30,000€ για το R&D και τον σωστο σχεδιασμο του πρωτοτυπου. Οταν ενα knockoff αυτου του ποριοντος βγαινει μεσα σε μερικους μηνες και μεχρι εκεινη την μερα μονο μια χουφτα αυθεντικα προιοντα εχουν πωληθει, τι νομιζετε αραγε οτι θα συμβει στην εταιρεια που παρηγαγε το αυθεντικο προιον ; Θα σκεφτουν δυο και τρεις φορες πριν βγαλουν ενα νεο προιον στην παραγωγη. Πραγματικα φανταζει ανεφικτο γι'αυτες τις εταιρειες να κερδισουν το παιχνιδι οτι κι αν κανουν.

Οι ανθρωποι πεφτουν στην παγιδα να συγκρινουν το κοστος των knockoff προιοντων με το κοστος των αυθεντικων. Μια τετοια συγκριση ειναι εκ'των πραγματων αδικη. Οταν κοστιζει 30,000€ στην μια εταιρεια μονο το να βγαλει το προτοτυπο προιον, ενω το knockoff brand χρειαζεται μονο 1000€ για να αγορασει ενα κομματι, να φτιαξει ενα καλουπι και να αρχισει να πουλαει σε σαφως χαμηλοτερες τιμες εφοσον δεν εχει να αποσβεσει κοστη R&D. Η συγκριση ειναι αδικη ακομα και αν τα προιοντα ηταν ιδιας ποιοτητας, ελα μου ομως που ουτε και αυτο συμβαινει … η ποιοτητα του knockoff ειναι σαφως χαμηλοτερη, το βαρος, η εφαρμογη, η αντοχη και παει λεγοντας. Αν το καλοσκεφτει κανεις και βαλει ολους τους παραγοντες στην εξισωση θα δει οτι τελικα οι μαιμουδες υπερκοστολογουνται ενω oι εταιρειες παραγωγης των αυθεντικων προιοντων 9/10 φορες δεν παιρνουν ουτε τα λεφτα τις ερευνας πισω, μιλησε κανεις για κερδος ; 

Η μουφα εχει γινει κοινωνικα αποδεκτη μιας και ο στενομυαλος καγκουρακος θα σκεφτει μονο τα λεφτα που γλιτωνει απ'την τσεπη του. Παλαιοτερα παρα την ανηθικη φυση της, θα μπορουσε κανεις να πει οτι η σχεση αυτη μεταξυ των brands και των knockoffs ηταν αμφιδρομη. Οι ανθρωποι γνωριζαν ποιο ειναι το αυθεντικο, το θαυμαζαν, ηξεραν την ανωτεροτητα του σαν προιον και ακομα κι αν επαιρναν το μαιμου, θα ονειρευονταν το αυθεντικο γιατι ξερουν οτι αυτο που πηραν δεν ειναι ουτε μια τριχα απ'τα αρχιδια του, ειτε μιλαμε για ζαντες, ειτε για προφυλακτηρες, φτερα, καπω, πιστονια, μπιελες κτλ. Οι knockoffs απ'την αλλη χρειαζονταν τις μεγαλες εταιρειες για το προφανες, να αντιγραφουν (οχι παντα πιστα) τα προιοντα τους και να τα πουλανε σε χαμηλοτερες τιμες … και ποιοτητες. Πλεον συμβαινει μονο το δευτερο, μονο οι μαιμουδοεταιρειες κερδιζουν απ'αυτη την υποθεση. Tα original brands χανουν χρηματα, παραγουν ολο και λιγοτερα προιοντα και δεν ειναι σε θεση να εχουν stock μιας και η ζητηση εχει πεσει τραγικα. Πλεον τα τσουτσεκια νομιζουν οτι οι Rota ειναι καταξιωμενη εταιρεια ζαντικων, νομιζουν οτι αγοραζουν The Real JDM Shit. Αλλοι παλι ξερουν οτι οι πολυαγαπημενες τους Grid απλα φερνουν λιγο σε ΤΕ37, οι Boost φερνουν σε Advan RG2, οι Torque σε Work CR CAI, οι Slipstream σε Desmond Regamaster/Spoon κτλ. Τι θα γινει ομως ρε παιδια οταν οι Rays-Advan-Work κτλ σταματησουν να βγαζουν ζαντες ; Οταν εχουν μπει τοσο μεσα που κοντεβουν να βγουν απ'την απεναντι μερια ; Τι σκατα θα εχει τοτε να αντιγραφει η Rota, η Seibon και οι αλλες νομιμες μουφοεταιρειες ; Το εχει σκεφτει αραγε κανεις αυτο ; 

Υπαρχει μια ολοκληρη κουλτουρα γυρω απ'το αυτοκινητιστικο styling και οι μαιμουδες πανε να τα γαμησουν ολα, σκεφτειτε ποιον πατε να στηριξετε με τα χρηματα τις επομενης αγορας σας. Μπορει να γλιτωνετε χρηματα απ'την τσεπη σας, γνωριζετε βεβαια οτι αγοραζεται κατι κατα πολυ χαμηλοτερης ποιοτητας απ'το αυθεντικο (εμενα προσωπικα μου αρκει αυτο σαν επιχειρημα) αλλα δημιουργειται και ενα θετικο κλιμα γυρω απ'την νοοτροπια "Ειναι ΟΚ να αντιγραφω στεγνα τον αλλον, σημασια εχει μονο οτι φαινεται απ'εξω πραγματικο και δεν πειραζει αν ξερω οτι απο μεσα ειναι μουφα" Θα λεγατε το ιδιο και αν αναφεροσασταν στον χαρακτηρα σας ; Οχι ; Τοτε τοσα λιγα σημαινει το αυτοκινητο για σας ; Ενας true petrolhead θα εμενε με τις μαμα σιδεροζαντες με τα τασια προκειμενου να τα σκασει στην στο οποιο knockoff brand. Οκ, μπορει η μια οριτζιναλ ζαντα να εχει οσο και οι 4 μουφες. So the fuck what ? Θα χρειαστεις απλα τον τετραπλλασιο χρονο για να μαζεψεις τα χρηματα. Αντι για 3 μηνες θα περιμενεις εναν ολοκληρο χρονο, αλλα στο τελος εσυ θα εχεις μια σφυρηλατη παναλαφρη ζανταρα που δεν θα κανει κιχ ποτε, η ενα παναλαφρο dry carbon καπω που δεν θα κιτρινισει ποτε απ'τον ηλιο. Θα τολμησεις να μου πεις οτι 600€ ειναι οκ για ζαντες ενω 1800€ δεν ειναι ; Ποιος το οριζει αυτο ; Η τσεπη σου ; Ειναι ΟΚ δηλαδη να δωσεις τα 600/2000€ (30%) που βγαζεις σε 3 μηνες και δεν ειναι οκ να δωσεις 1800/8500€ (21%) που βγαζεις σε εναν χρονο ; Θα μας τρελανεις τελειως ; Η τσεπη σου δεν λεει οτι γουσταρει να δινεις οσο πιο λιγα χρηματα γινεται συνολικα, η τσεπη σου θελει να δινεις οσα χρηματα γουσταρεις, αρκει να γινεται οσο πιο αβιαστα προς αυτη γινεται. Νομιζω λοιπον οτι για ενα εισοδημα των 700€, ειναι πιο ευκολο να βγαζεις στην ακρη 150€ το μηνα και να αποκτησεις αυτο που θες σε εναν χρονο, παρα να βγαζεις 200€ τον μηνα και να αποκτησεις κατι σε 3 μηνες. Μονο που αυτο το κατι, δεν ειναι αυτο που θες, ειναι κατι που του μοιαζει, σε πολυ χειροτερη ποιοτητα, σε πολυ μεγαλυτερο βαρος, με πολυ χειροτερη εφαρμογη, and the list goes on … 

Χαθηκε ο κοσμος δηλαδη εαν δεν παιρνουμε αυτο που θελουμε εδω και τωρα ; Θα παθει ο κωλος μας αν κανουμε μερικους μηνες  υπομονη ; Δηλαδη η ΤΕ37 που ολοι θελουν μονο σημερα και για 3 μηνες ακομα θα ειναι ζανταρα ; Αν περιμενουμε 1 η και 2 χρονια για να τις αποκτησουμε με ανεση, θα εχουν χασει την αξια τους ; Πιστεψτε με, οι συγκεκριμενες ζαντες και οχι μονο αυτες, οχι μονο ζαντες για την ακριβεια, οποιοδηποτε αυθεντικο προιον που εχει κοπιαριστει πολυ εχει τεραστια αξια εδω και παρα πολλα χρονια, δεν προκειται να την χασει σε μερικους μηνες. Ισα ισα που οσο περναν τα χρονια θα γινουν και retro και η αξια τους θα εκτοξευθει. Αυτο που θελω να πω ειναι, γαμηστε τις ζαντες, τα ανταλλακτικα, τα κοσμηματα και τις τσαντες. Στην ζωη μπορουμε ολοι να εχουμε αυτο που θελουμε, αρκει να κανουμε υπομονη και να εφαρμοζουμε στοχευμενο προγραμματισμο χωρις να χανουμε απ'τα ματια μας αυτο που θελουμε να αποκτησουμε. Δεν ξερω αν ειναι το status symbol, τα media, η παγκοσμιοποιηση, η ο διαολος που κουβαλαμε ολοι μεσα μας, αλλα δεν πρεπει να βιαζομαστε οταν κανουμε τις οποιες επιλογες και κινησεις μας.

Take your time ... στην ζωη δεν υπαρχουν λαθος επιλογες αλλα οταν παιρνουμε τον χρονο μας, τα πραγματα ερχονται απο μονα τους οπως τα θελουμε και εκτος του οτι ετσι νιωθουμε καλυτερα για τον εαυτο μας, μπορει και αυτο που θα αποκτησουμε να ειναι αυτο που πραγματικα θελουμε και οχι το υποκαταστατο που θα αποκτουσαμε βραχυπροθεσμα. Η ζωη τα φερνει ολα πολυ ομορφα αν δεν το πιεσουμε ...

12 σχόλια:

  1. Εγώ θα πάρω 1 ζευγάρι(4άδα) grid Και θα κάνω το swap αύριο, εσύ πάρε τις ΤΕ37 και κάνε το swap το 2012 με την συντέλεια και θα έχει βγει τότε το 8ZZ-GE με 8000αλογα στις 38,000rpm :P :P :P :P

    This was a simple example why many people prefer the Grid rims instead of the TE37.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατι πρεπει να συνδεεται μια αγορα με τον προγραμματισμο μιας αλλης ; Κερδιζεις καποιο βραβειο αν βαλεις φιλτρο-προγραμμα-εξατμιση-αναρτηση-τιμονι-θολομπαρα-κτλ οσο πιο γρηγορα γινεται ;
    Ας τα κανει ο ενας στον 1 χρονο και ας το κανω εγω σε 3, τελικα και οι δυο θα κρατησουμε τα αυτοκινητα μας μια 7ετια μινιμουν και θα εχουμε και το ολοκληρωμενο πακετο που θελαμε. Απλα ο ενας θα εχει ροτα-μομο-κονι/ειμπαχ-ΟΜΡ και ο αλλος θα εχει Volk-Nardi-Ohlins-Cusco κτλ. Το ποιος θα εκμεταλευτει τι, ειναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα, ο στοχος του κειμενου ειναι να υποδεικνυει το οτι μπορουμε να εχουμε ακριβως αυτο που θελουμε με τον εναν τροπο η τον αλλον. Μην κολλας στις ετικετες, στις υπερτιμολογησεις, στην αξιοποιηση και στην παροδο του χρονου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάνο, όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων και συμβιβασμών. Απλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, αυτό ήθελα να σου πω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και εγω αυτο που θελω να πω ειναι οτι οντως δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα, αλλα μπορουμε να εχουμε πραγματα που μπορουμε αντικειμενικα να αποκτησουμε αρκει να εφαρμοζουμε στοχευμενο προγραμματισμο. Αυτο που μου λες το ξερω και το καταλαβαινω, δεν προσπαθω να περασω κατι τετοιο, αλλου επικεντρωνομαι. Στο οτι θελοντας κατι συγκεκριμενο, συμβιβαζομαστε με κατι λιγοτερο επειδη νιωθουμε για καποιο λογο την πιεση του χρονου. Το νοημα που θελω να περασω ειναι "Take your time" στην ζωη γενικοτερα και χρησιμοποιω ενα παραδειγμα μεσω Λαμιας για να καταληξω εκει. Πρεπει να ψαχνεις τα βαθυτερα υπερσυμπαντικα μηνυματα των δοκιμιων μου ... :P:P:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα αυτό σου λέω, ότι δεν είναι μόνο η πίεση του χρόνου, ναι, θα κάνεις 3 παραπάνω μήνες για να πάρεις ΤΕ37, αλλά θα έχεις αδειάσει κατα το διπλό ποσό τον προϋπολογισμό του έτους σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε μλκ ξαναδιαβασε λιγο το κειμενο, εχω παραθεσει κατι ποσοστα %, και κατι αριθμους συμφωνα με σταθερο εισοδημα και ελα να μου ξαναπεις για τον ετησιο προυπολογισμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι

    Grid = ~7% του ετήσιου


    ΤΕ37 = ~21% του ετήσιου


    Αυτός που θα έχει 8500€ ετήσιο προϋπολογισμό και ζεί μόνος του ή μόνο με τα λεφτά που βγάζει, θα είναι τουλάχιστο βλάκας να πάρει ΤΕ37 και όχι grid γιατί έτσι δίνει 3 μισθούς για μια 4άδα ζάντες. Απλά δεν μπορούν να τις πάρουν όλοι.

    Όσο και να περιμένεις για να μαζέψεις λεφτά, θα εξακολουθείς να έχεις δώσει 3 μισθούς.

    Αν το εισόδημα ήταν 20000€+ το χρόνο, τότε ίσως να το συζητάγαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Mαλακα δεν καταλαβαινεις, θα στο εξηγησω στο μπλαμπλα μπας και ξεμπλοκαρεις ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ζούμε στην Ελλάδα...Είμαστε καυλωμένοι με τα αμάξια μας...Αλλά το εισόδημα δεν επιτρέπει υπερβολές. Είτε είσαι πιτσιρικάς και ζείς με ψευτοεισοδήματα, είτε είσαι αυτόνομος εργαζόμενος full-time (αλλά παράλληλα έχεις να δίνεις λογαριασμούς, ενοίκια και αρχίδια), θα σε κατατάξω σε 3 κατηγορίες:

    1) Ο μπατίρης κάγκουρας. Αυτός θα κοιτάξει να βρεί την πιό μουράτη ζάντα στην πιό φτηνή τιμή και θα πάρει τίποτα TSW πού στο εξάμηνο θα είναι για πέταμα, θα ψάξει να βρεί το πιό φτηνό Group N για να κάνει βαβούρα το μπρίκι του και στην ανάγκη θα βάψει μαύρα τα φανάρια από μέσα αντί να πάει να πάρει smoked lens. Θέλει μούρη αλλά δεν έχει λεφτά.

    2) Ο μπατίρης ψαγμένος. Αυτός ξέρει τι θέλει, ξέρει την αξία των επώνυμων προϊόντων, αλλά δυστυχώς γι'αυτόν, δεν του περισσεύουν τόσα. Στην κατηγορία αυτή ανήκουμε οι περισσότεροι από το παρεάκι νομίζω, εγώ σίγουρα, ίσως κι εσύ, κι ο Άκης και ο κάθε Άκης. Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει σάλιο, ή θα βρείς το original μεταχειρισμένο, ή θα ψάξεις πολύ τις μαϊμούδες για να δείς ποιά απ'όλες πλησιάζει το original σε ποιότητα κατασκευής, αντοχή στο χρόνο και απόδοση, σε συνδυασμό με την τιμή πάντα. Και θα πάρεις αυτήν. 2-0 για τις μαϊμούδες.

    3) Οι φραγκάτοι. Αυτοί, είναι δεν είναι κάγκουρες/πουλ-μούρηδες, θα πάρουν το καλό πράμα και στ'αρχίδια τους. Από αυτούς θα ζήσουν οι εταιρείες πού φτιάχνουν τα original.

    Και μην ξεχνάς όσους ασχολούνται με μηχανοκίνητο επαγγελματικά σε ένα βαθμό, οι οποίοι βέβαια θα πάρουν συνήθως το επώνυμο και όχι τη μαϊμού.

    Σε κάθε περίπτωση, εγώ προσωπικά δε θα έδινα π.χ. ένα χιλιάρικο για εκκεντροφόρους Skunk2 (παράδειγμα έτσι?) όταν μπορώ να πάρω Colt ή Delta με 200-300 ευρώ. Μπορεί οι πρώτοι να μου δίνουν το 100% και οι δεύτεροι το 80%, όμως το χιλιάρικο εμένα θα με βάλει μέσα για 3 μήνες. Και υπάρχει ένα όριο στο πόσες θυσίες μπορείς να κάνεις για το hobby σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή