Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Φωτογραφία της ημέρας #8


Και αφου αρχισαν να κατακρινουν το μπεστ σελερ της κατηγοριας, λεγοντας πως το θελουν πιο σπορτιβικο και ζωηρο, αρχισα να κραζω … 


Το αυτοκινητο εχει το μεγεθος που πρεπει, στο σχημα που πρεπει, με τις επιδοσεις που πρεπει και τα αξεσουαρ που πρεπει γιατι δαπανηθηκαν παρα πολλα εκατομυρια σε research & development μεχρι να καταληξουν σε αυτο το αποτελεσμα. Και ξερετε κατι ; Εκαναν παρα πολυ καλη δουλεια, γιατι πουλησε και πουλαει σαν τρελο και καρφακι δεν τους καιγεται αν εγω και εσυ θελουμε το Yaris μας λιγο πιο χαμηλο, λιγο πιο γρηγορο, λιγο πιο δυναμικο. 

Νομιζει κανεις οτι αποφασισαν σε ενα βραδυ να το βγαλουν σε αυτο το σχημα, με αυτα τα μοτερ ;

Αυτη η συζητηση εχει γινει πολλες φορες σχετικα με τα αυτοκινητα και πραγματικα με εχει κουρασει. Το οτι εγω, εσυ, ο Σπυρος, ο Κωστας και ο Γιωργος γουσταρουμε το σορμπε μανγκο, δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι η μια εταιρεια οφειλει να παραγει την συγκεκριμενη γευση, ειδικα αν λαβουμε υπ'οψιν μας, οτι ολος ο υπολοιπος πλανητης γουσταρει την παρφε κρεμα επειδη ειναι ανιαροι και αψυχοι μπασταδροι που δεν εχουν ενδιαφεροντα. Το να απαιτεις να κανει 5-10 κινησεις για το Yaris π.χ. που θα το κανουν πιο sport, ειναι σαν να προσπαθεις να την πεισεις να αλλαξει φιλοσοφια σε ενα αυτοκινητο πανω στο οποιο επενδυσε παρα πολλα ωστε να αποκτησει την φιλοσοφια που ηδη εχει και απεδειχθει οτι ηταν και η σωστη. Ειναι σαν να παω στον πολιτικο μηχανικο που εκανε 10 χρονια μελετη για να χτισει την γεφυρα του Ριου και αφου την χτισει να του ζητησω να την γκρεμισει και να φτιαξει μια με φουρκετες και πατημενες 3ης. Δεν ειναι σαν να πιανει ενας μουσουλμανος εναν Χριστιανο και να προσπαθει να τον κανει Μουσουλμανο, ειναι σαν να προσπαθει ο Μουσουλμανος να πεισει τον Χριστιανο οτι ειναι πρεπον το να μαστιγωνεις παιδακια και να μην αφηνεις τις γυναικες να δειχνουν το προσωπο τους σε δημοσιους χωρους. 

Σε καποια θεματα που δεν χωραει η αντικειμενικοτητα, η αντιπαραθεση ειναι εφικτη, αλλα οταν ειναι προφανες οτι μια επιλογη-κινηση-φιλοσοφια ειναι αντικειμενικα οχι μονο σωστη αλλα και πετυχημενη στην πραξη, ειδικα εφοσον μιλαμε για επιχειρησεις που η μεγιστοποιηση των κερδων ειναι ο μονος στοχος, τοτε δεν χωραει καμια αντιπαραθεση, καμια συζητηση, καμια προσπαθεια για αλλαγη φιλοσοφιας.

Ομαδα που κερδιζει δεν αλλαζει ...

Για ποσο ακομα ; Ρωτησε καποιος … Οσο τα αυτοκινητα που παραγει εξακολουθουν να τιμουν το ονομα και την φημη της, δεν βρισκω λογω να αναρωτιομαστε "Για ποσο ακομα ;" Μα τι συζηταμε τωρα ; Εδω καποιος-καπου-καποτε ετυχε να αγορασει ενα πεζο-νισαν-σιτροεν (τυχαια παραδειγματα) που του βγηκε καλο και αγορασε και τα επομενα 3 αυτοκινητα του απ'την ιδια εταιρεια με κλειστα ματια. Και οχι μονο αυτο, αλλα συμβουλευε και ολους τους φιλους-συγγενεις κτλ να αγορασουν απ'την ιδια μαρκα. Ετσι κινειται δυστυχως η αγορα σημερα, μην κοιτας εμας που το ψαχνουμε και το γουσταρουμε, οι περισσοτεροι ρωτανε το γειτονα, τον ξαδερφο και αυτον τον ενοχλητικο τυπο της παρεας που νομιζει οτι σκαμπαζει απο αυτοκινητα, βαζουν μεσα στην εξισωση λιγο τα χρηματα, λιγο και την ομορφια και κανουν την επιλογη τους. Εγω, εσυ και ο καθενας απο εμας που πιθανον να γνωριζει 5 πραγματα παραπανω πανω στην αυτοκινηση, μπορουμε να χειραγωγησουμε ανθρωπους ωστε να κανουν επιλογες που ουσιαστικα εμεις τους επιβαλαμε. Ακουγεται πολυ ασχημο  αλλα ετσι συμβαινει, απλα δεν ειμαστε εκει μαρτυρες, κατα την διαδικασια της σκεψης του ανθρωπου τον οποιο χειραγωγησαμε.

Η Toyota πχ, ειναι πρωτη σε πωλησεις παγκοσμιως, οποτε ειναι αμετρητοι οι μπαρμπαδες που αγορασαν καπου-καπως-καποτε ενα κορολα και πηραν και το επομενο και το μεθεπομενο μοντελο, επιρρεαζοντας ταυτοχρονα και τον κοινωνικο τους περιγυρο ωστε να ενεργησει αναλογως. Ακομα κι αν τα Toyota λοιπον δεν ηταν ποτε καλα αυτοκινητα, εφοσον ειναι τα περισσοτερα που κυκλοφορουν θα συνεχισουν να πουλανε για παρα πολυ καιρο ακομα εστω κι αν πεσουν λιγακι οι πωλησεις τους. Ποσο μαλλον τωρα, με τις υπαρχουσες συνθηκες, με την Toyota να πουλαει αποδεδειγμενα ακριβως αυτο που ζηταει η πλειοψηφια του αγοραστικου κοινου περιτυλιγμενο με αξιοπιστια, οικολογικη συνειδηση, λογικη τιμη κτλ κτλ δεν νομιζω οτι θα σταματησουν ποτε να πουλανε.

Ολο TSi, παντου TSi μην μου σκοτιζετε αλλο τα μεγαλα τριχωτα μου παπαρια μου με τα TSi. Τα TSi ειναι πολυ νεα ακομα για να δειξουν σημαδια αξιοπιστιας και η αληθεια ειναι οτι τα πρωτα τους βηματα δεν ηταν και τα ιδανικα, αν ηθελαν εξ'αρχης να πορευτουν προς αυτην την κατευθυνση. Τα αυτοκινητα του VAG απευθυνονται σε ενα κοινο το οποιο θα παρει το αυτοκινητο και θα το αλλαξει στην επομενη 4ετια, πιθανοτατα με το επομενο μοντελο. Η Toyota και αλλες εταιριες  παραγουν αυτοκινητα γι'αυτους που δεν εχουν αυτην την δυνατοτητα, γι'αυτους που θελουν μια σιγουρια, που θελουν να αγορασουν κατι και να ξερουν οτι θα τους μεινει. Για να μελετησουμε τωρα ποιοι ειναι περισσοτεροι σε αυτον τον πλανητη. Αυτοι που μπορουν να αλλαζουν αυτοκινητα ανα 5ετια, η ολοι οι υπολοιποι ; Το VAG εκανε μια αρπαχτη εκμεταλευομενο την κατασταση και τωρα οπου να'ναι τελειωνει το πανηγυρι. Δεν νομιζω πως κανεις ξεβρακωσε κανεναν ουτε πως κανεις βολευτηκε στις δαφνες του. Τετοιες επιχειρησεις δεν βολευονται οταν ειναι στην κορυφη ...

Εγω αυτο που ξερω, ειναι οτι εμεις ειμαστε πισω απ'τα πληκτρολογια και η οποια Toyota ειναι μια κορυφαια αυτοκινητοβιομηχανια, με τεραστιους οικονομικους πορους και ατελειωτες δυνατοτητες. Αμα γουσταρε να βγαλει light turbo κινητηρες θα το ειχε κανει, για να επελεξε να μην το κανει προφανως κατι θα ηξερε. Δεν ειναι τα πραγματα τοσο απλα, δεν ξυπνησε μια μερα ενα εξυπνοπουλι στην Γερμανια και ειπε "Καλη ιδεα θα ηταν να βγαλουμε 14αρηδες twin charged κινητηρες, θα τα γ@μησουμε ολα !!!" Απλα ο κοσμος δεν εχει αντιληφθει το παραπανω ακομα, βλεπει μονο ενα βημα μπροστα πριν κανει την αγορα του και να σου πω την αληθεια δεν τον παρεξηγω. Βλεπει την αναλογια αποδοσης/τιμης, κοιταει το πορτοφολι του και αποφασιζει. Το θεμα ειναι οτι καλως η κακως, ο χρονος ειναι ο καλυτερος κριτης και θα τα διαλευκανει ολα στο περασμα του.

Τελικα δεν υπαρχουν μονο στη μπαλα αυτοι οι προπονηταραδες του καφενειου, υπαρχουν και οι αυτοκινητοβιομηχανοι του πληκτρολογιου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου